فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزفونت زيبا ساز
چرخه زندگی خزه و سرخس
آموزش علوم تجربی متوسطه اول
مطالب مفید علوم تجربی جهت استفاده همکاران و دانش اموزان عزیز
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 23:55 :: نويسنده : میترا مالمیر(دبیر علوم تجربی)

چرخه زندگی خزه


چرخه زندگی سرخس

 

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 23:44 :: نويسنده : میترا مالمیر(دبیر علوم تجربی)

روی تصویر کلیک کنید

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو



انتقال پیام عصبی از نورون

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


 

لطفا روی تصوی کلیک کنید

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


جهت شناخت اجزای میکروسکوپ روی تصویر زیر کلیک کرده و نام هر قسمت را کنار خط مربوط به آن بکشید.

 

 

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


چگونه آتشفشان بسازیم؟

مواد مورد نیاز:

6 پیمانه آرد ،2 پیمانه نمک ، 4 قاشق غذا خوری روغن ، آب گرم ، یک عدد بطری پلاستیکی،

پودر لباسشویی ، رنگ غذا ،سرکه

یک آتشفشان فوق العاده زیبا

http://up.vatandownload.com/images/r25t8ukn4888tupz792q.gif

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو

ادامه مطلب ...


آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


 

پاورپویینت انسان وحرکت
(بخش 10 پایه سوم )

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو

ادامه مطلب ...


 

sms030.lxb.ir

 

آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


پیدایش منظومه شمسی درقرآن

چهزيباست تفكر درآيات پاك الهي  وچه زيباتر دعوت از نونهالاني كنجكاو،آماده ، فعال وروشن ضمير كه دراين زمينه تدبر كنند . كتاب علوم تجربي راهنمايي كه قسمتي ازآن،ساختار زمين ، پيدايش موجودات زنده ، دوران هاي مختلف زمين شناسي ،جوزمين ، پيدايش منظومه شمسي ، خورشيد ،  ستاره ها وسياره ها ، نيروي جاذبه ،نيروي مغناطيس و.. .رابررسي ميكند، مي تواند بهانه خوبي باشد كه معلمين عزيز اين رشته درس شيرين علوم رابا لذت خواندن قرآن ،استفاده ازكتب تفسير و دعوت از دانش آموزان براي تفكر درهمان زمينه ها همراه كرده ودراين مورد رسالت عظيم انبيايي خود رانيز به نحو احسن به انجام رسانند

دركتاب علوم سوم راهنمايي ، فصل 5 ، فراتراززمين، صفحه 45 درمورد منظومه شمسي وخلق آن آمده است :

     اين توده عظيم درحدود پنج ميليارد سال پيش تحت تاثير نيروي گرانشي شروع به متراكم شدن و چرخيدن كرد و پس از مدتي به شكل دو بشقاب كه از لبه روي هم قرار گرفته باشند درآمد .

    دراين زمينه آيه 11 سوره فصلت مي فرمايد :

ثُمَّ اسْتَويَ اِليَ السَّمَاءِ وَهِيَ دُخَانٌ ...

 سپس به آفرينش آسمان پرداخت ، درحالي كه به صورت دود بود.


درهمين مورد مي توان به آيه 30  سوره مباركه انبياء  اشاره كرد كه  مي فرمايد :

آيا كافران نديدند كه آسمانها وزمين به هم پيوسته بودند وما آنها را از يكديگر باز كرديم وهر چيز زنده اي را از آب قرار داديم ؟آيا ايمان نمي آورند ؟

اَو َلَمْ يَرَالَّذيِنَ كَفَروُا اِنَّ السَّمَوَاتَ وَالْاَرْضَ كَانَتَا رَتْـقاً فََفَتَقْنَا هُمَا وَجَعَلْنَا مِنَالْمَاءَ كُلُّ شَيْيٍ حَيٌّ اَفَلَا يُؤمِنوُنَ .

 

  درتفسير اين آيه آمده است كه منظور از به هم پيوستگي آسمان وزمين، اشاره به آغاز خلقت آن است كه طبق نظر دانشمندان مجموعه اين جهان، به صورت توده واحد عظيمي از بخار سوزان بود كه براثر انفجارات دروني وحركت ، تدريجاَ تجزيه شده وكواكب وستاره ها از جمله منظومه شمسي وكره زمين به وجود آمد وباز هم جهان درحال گسترش است . (تفسير نمونه – سوره انبياء )

درتفسير دومي كه درهمين قسمت ازتفسير نمونه  ذكر شده، آمده است منظور از پيوستگي يكنواخت بودن مواد جهان است ،به طوري كه همه درهم فرورفته بودند وبه صورت ماده واحدي خودنمايي مي كردند . اما باگذشت زمان، ازهم جداگشته وتركيبات جديدي پيدا كردند وانواع مختلف گياهان وحيوانات وموجودات ديگر در آسمانها وزمين ظاهرشدند . موجوداتي كه هريك نظام مخصوص به خوددارند وهركدام نشانه اي از عظمت پروردگار وعلم بي پايانش هستند .

از اين تفسير دوم مي توان براي توجيه تكامل موجودات درروي زمين  ودوران هاي مختلف زمين شناسي وتغييرات آنها از پركامبرين تا سنوزوئيك استفاده كرد .مطابق گفته هاي كتاب نيز حيات از ساده به پيچيده تغيير كرده وابتداعناصر ومواد مركب موجوددرزمين وسپس آغازيان وبي مهره هاي ساده از موجودات زنده فراوان شده اند .


آنچه مردم را دانشمند مي کند ،مطالبي نيست که مي خوانند بلکه چيزهايي است که ياد مي گيرند. جرج برنارد شاو


درباره وبلاگ


پيام مديريت وب سایت : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وب سایت آموزش علوم تجربی خوش آمديد . این وب سایت جهت ارتقا معلومات شما عزیزان در زمینه علوم تجربی راهنمایی راه اندازی شده است .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب آن ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد.
موضوعات


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 414
بازدید ماه : 4024
بازدید کل : 1349424
تعداد مطالب : 206
تعداد نظرات : 235
تعداد آنلاین : 2

جهت مشاهده کلیپ های آموزشی روی آنها کلیک کنید
دریافت کد شکل ایکون


Up Page

کد متحرک کردن عنوان وب

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز


تماس با ما لوگوی وبلاگ

آموزش علوم تچربی راهنمایی

دریافت همین آهنگ