انحلال سدیم کلرید در آب
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انحلال سدیم کلرید در آب
نوشته شده در دو شنبه 24 بهمن 1390
بازدید : 2287
نویسنده : میترا مالمیر(دبیر علوم تجربی)
پیوند هیدروژنی بین مولکولهای آب

فصل: ترکیبهای کوالانسی

نمایش

توضیحات:
پیوند هیدروژنی نوعی نیروی جاذبه دوقطبی - دوقطبی قوی است که بین تعداد معدودی از مولکولها از جمله H2O , HF , NH3 , H2O2 وجود دارد . در مولکول این مواد اتم هیدروژن به یکی از عناصر الکترونگاتیو فلوئور ( F ) ، اکسیژن ( O ) یا نیتروژن ( N ) پیوند کووالانسی دارد . به علت الکترونگاتیوی بالای این عناصر و کوچک بودن این عناصر و عنصر هیدروژن ، اتم هیدروژن در مولکول این مواد دارای مقدار زیادی بار مثبت و اتم الکترونگاتیو ( F,O,N ) دارای مقدار زیادی بار منفی است . نیروی جاذبه دوقطبی - دوقطبی که بین اتم هیدروژن یک مولکول و اتم الکترونگاتیو ( F,O,N ) مولکلول دیگر تشکیل میشود نسبتا قوی بوده و آنرا پیوند هیدروژنی می نامند .
در این انیمیشن تشکیل پیوند هیدروژنی بین مولکولهای آب نشان داده می شود .

تشکیل پیوند بین اتمها


ترکیبهای کوالانسی

  نمایش

توضیحات:
اتمهای مختلف با یکدیگر تشکیل پیوند داده و ترکیبات مختلف ایجاد می کنند . پیوند بین اتمها با توجه به نوع انها متفاوت می باشد .
- بین یک فلز و یک نافلز پیوند یونی تشکیل می شود . بدین ترتیب که با انتقال الکترون از فلز به نافلز یونهای مثبت و منفی تشکیل می شود که یکدیگر را جذب می کنند .
- بین دو نافلز پیوند کووالانسی تشکیل می شود . بدین ترتیب که اربیتالهای اتمهای نافلز با هم همپوشانی کرده ( در هم فرو میروند ) و بین آنها پیوند کووالانسی تشکیل می شود .

در این انیمیشن ، شما میتوانید پیوند بین اتمهای مختلف را بررسی کنید . با انتخاب یک عنصر ، عناصری که می توانند با آن تشکیل پیوند بدهند مشخص می شوند و با کلیک روی هر یک از آنها پیوند بین آنها نمایش داده می شود .



:: موضوعات مرتبط: انیمیشن های علوم , ,
:: برچسب‌ها: انحلال سدیم کلرید در آب ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
hfv در تاریخ : 1391/7/22/6 - - گفته است :
fghhfd-)

/commenting/avatars/avatar05.jpg
hfv در تاریخ : 1391/7/22/6 - - گفته است :
fghhfd

/commenting/avatars/avatar16.jpg
صبا در تاریخ : 1391/7/22/6 - - گفته است :
مطالب بد نبود


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: